MainNews -

Roskomnadzor has blocked “Echo of Moscow” radio, TV channels “Dozhd” & “Nastoyashcheye Vremya”

On top of that, a number of Ukrainian media was blocked as well.

Roskomnadzor has blocked “Echo of Moscow” radio, TV channels “Dozhd” & “Nastoyashcheye Vremya”

Russian Federal Service for Supervision of Communications, Information Technology and Mass Media (or Roskomnadzor), blocked a number of contingently “opposition” russian media channels. In particular, radio “Echo of Moscow”, TV channels “Dozhd” and “Nastoyashcheye Vremya”, “The New Times” journal, regional editions “Crimea. Realities”, “Tayga.Info” etc. 

This was reported by the mentioned media. The reason was that in their columns/on air "special operation" (according to the Russian authorities) was called "war" and/or "invasion". The word "attack" was also banned.

At the beginning Roskomnadzor requested those articles to be deleted, after that just simply blocked access to media channels. According to the Federal Service, reliable information about Russia's attack on Ukraine is disseminated exclusively by "Russian official information sources."

Apart of that, earlier access to Ukrainian media was blocked as well: “Ukrainska Pravda”, “Gordon”, “Correspondent.Net”, web-site “Shukai Svoyikh” (“Look for yours”) - dedicated to Russian soldiers, who has died or being сaptured since the beginning of invasion. Remembering that Roskomnadzor regularly censors Russian media. One of the latest requirements - delete any mentioning about investigations by the Russian opposition leader Alexei Navalny.

By Sonya Koshkina, editor-in-chief

Read news on social networks Facebook, Twitter and Telegram